ZE LIJKEN OP MIJ

Een van de beste dingen in mijn business is dat ze op me lijken.

Mijn klanten.

Net als ik is ze een grote dromer en ook een doener
Net als ik wil ze met haar product of dienst heel erg veel mensen helpen
Net als ik wil ze een groep mensen om zich heen verzamelen die haar en haar business naar een hoger plan kan helpen tillen
Net als ik wil ze in haar zichtbaarheid en op social bloedeerlijk zijn
Net als ik is ze geen klakkeloze volger maar kiest ze haar eigen weg
Net als ik is ze geen ‘gladde goeroe’ maar durft ze haar kwetsbaarheid te tonen
Net als ik heeft ze Oprah potentieel en Beyonce bloed door haar aderen stromen đŸ™‚

Toeval?

Geloof ik niet.
Klanten die precies passen bij wie je echt bent, bij hoe je het liefst werkt en bij waar je in the bigger picture voor staat, komen veel moeitelozer op je pad, als jij jezelf meer gaat laten zien.

Dat is het ding met zichtbaarheid.
Zichtbaarheid gaat over hardop eerlijker zijn. Het gaat over uit de kast komen als jezelf (shout out naar Eva Mangal van mn Lucky 13!) en vanuit die realness je business groeien. Het gaat over kleur bekennen. Eerlijk zeggen voor wie je wel bent, en voor wie niet.

Dit laatste vind je misschien moeilijk.
Want…

Horen we niet iedereen te willen helpen?
We moeten toch openstaan voor alles en iedereen?
Je wil geen mensen afwijzen of buitensluiten of aan hun lot over laten.

Ik snap je.
Maar wees eens echt heel eerlijk. Kijk eens echt heel eerlijk in je hart:

Je bent toch niet voor iedereen?
Als je echt bloedeerlijk wordt, weet je dat jouw werk, jouw stijl en jouw manier van doen niet een perfecte match is met iedereen op deze aardbol.

En dat is ok. Je hoeft er niet van in een kramp te schieten. En het betekent ook niet dat er dan dus niet genoeg klanten voor je zijn.
Je mag eisen stellen aan je klanten (en zij ook aan jou)
Sterker nog, je business gaat pas echt groeien als je dat wel doet.

Ik weet heel goed voor wie ik wel en niet ben.

Ik ben niet voor pessimisten
Ik ben niet voor de mensen die alle omstandigheden en alle andere mensen de schuld geven van wat er niet lekker loopt in hun eigen leven.
Ik ben er niet voor mensen die andere mensen afzeiken
Ik ben niet voor de zuurpruimen
Ik ben niet voor de mensen die je willen vertellen dat je ‘realistisch moet dromen.’
Ik ben niet voor mensen die hun business als een hobby zien en bang zijn dat geld verdienen met hun prachtige, waardevolle werk ze een slecht mens maakt.

That’s not (for) me.

Ik ben daar gewoon eerlijk in. En als mensen daar een oordeel over willen hebben, be my guest.

Waar ik je aan wil herinneren is: ken jezelf.
Ken je Droomklant.
Of zoals een Amerikaanse business buddie van me dat noemt, je Soulmate Client.
Durf haar uit te nodigen op je pad, gewoon door zichtbaar te zijn als wie je bent
Laat die ongrijpbare force, die we the Universe noemen, haar naar je toebrengen.

Hoe?
Door de juiste verhalen te vertellen

In de Zarayda Podcast van deze week deel ik de 5 eerlijke verhalen die jij als ondernemer in 2020 mag gaan vertellen om je Droomklanten aan te trekken.

Het zijn 5 hele simpele verhalen.
En om het je zo makkelijk mogelijk te maken, heb ik een prachtig gratis te downloaden inspiratiesheet gemaakt waar ik je bij elk van die 5 verhalen een persoonlijk voorbeeld vanuit mijn eigen social media laat zien.

De theorie + de praktijk.
Zodat je vandaag nog effectiever kan gaan storytellen op social media. In je video’s. In je podcast als je die hebt of daar dit jaar mee wil gaan beginnen.

It’s way easier dan je denkt.
En het is leuk.

Luister hier de Zarayda Podcast op iTunes en download de gratis inspiratiesheet

Luister hier de Zarayda Podcast op Spotify en download de gratis inspiratiesheet

Op jou en je verhalen! We zitten erop te wachten, en op jou ook trouwens.

Join Zarayda's inner circle!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *