3 VERHALEN DIE DIEPE VERBINDING BRENGEN

De meeste ondernemers denken dat zichtbaar zijn gaat over het vertellen van wat je doet of hoe je het doet. En hoewel daar zeker waardevolle info in zit, is het niet je hele verhaal. Veel belangrijker is het om mensen mee te nemen in je waarom.

In je waarom schuilt een kracht en emotie die je vaak niet vindt in het wat of hoe. En in emotie kunnen mensen zich herkennen. Daar kun je een waardevolle verbinding mee maken die niet afhankelijk is van je ‘business successen.’

Je bent om je waarom te delen, niet afhankelijk van wat je wel of niet hebt
Je bent om je waarom te delen, niet afhankelijk van wat je wel of niet aanbiedt.

In plaats daarvan maak je een diepe connectie die het hoe, het waar en het wanneer overstijgt.

Een mooie, hele praktische vorm van het vertellen van je waarom is het 3-luik:
a. verleden
b. heden
c. toekomst

Op deze mooie manier ben ik geïnterviewd vo or het prachtige tijdschrift FLOW.
Dat prachtige, 7 pagina’s grote interview ligt nu in de winkels en ik ben supertrots en blij ermee!

In het stukje over VERLEDEN vertel ik waarom opgroeien als enig bruin gezin in een klein wit (en eerlijk gezegd best racistisch) dorp me, op een gekke manier, klaarstoomde om helemaal hardop mezelf te durven zijn. Dankzij de wijze lessen die ik kreeg van met name mijn vader.

In het stukje over HEDEN vertel ik waarom ik mijn baan bij de televisie opzegde om mijn eigen bedrijf te beginnen. En waarom dat de beste keuze van m’n leven was.

In het stuk over de TOEKOMST vertel ik waarom mijn dochter mijn grootste drijfveer is om moeilijke topics en taboe onderwerpen juist wel bespreekbaar te maken op mijn social media kanalen. Ook als dat niet ‘uitkomt’ voor mijn business.

Het is een supermooi, heel eerlijk interview geworden waar veel emotie in zit.
Meer erover kan je checken op mijn Instagram.

Terug naar jou:
Hoe cool is het als jij zelf zo’n 3-luik maakt? Drie korte video’s, 3 podcast afleveringen of 3 korte geschreven posts waarin je wat meer vertelt over je waarom door te duiken in je verleden, je heden en de toekomst.

Wat een toffe manier voor mensen om je beter te leren kennen.
Wat een prachtige manier om te gaan verbinden met je volgers, kijkers of je klanten.

Het zijn die simpele, bloedeerlijke verhalen die het verschil maken.

Groet,
Zarayda

Join Zarayda's inner circle!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *