EEN BN’ER WORDEN

Ik KOOS ervoor om bekend te worden. Jaren geleden brak ik door bij de televisie omdat ik daar bewust voor wilde kiezen.

Best wel een bold statement, he? Maar het is echt zo gegaan.

Inmiddels werk ik niet meer bij de tv (al ben ik volgend jaar wel weer te zien in een tof programma), maar ook als ondernemer kies ik voor veel zichtbaarheid in de media.

Vaak wanneer ik vertel over De Keuze die je als ondernemer mag maken om bekender te worden, krijg ik reacties als:

‘Jij komt natuurlijk uit die wereld dus jij kent daar iedereen en voor jou is het vast makkelijk.’ 

Het antwoord is ja en nee.

Zolang je in de mindset zit van dat je gekozen moet worden om op de radio te zijn, om in een tijdschrift te staan of om op tv te zijn, hou je jezelf klein.
Veel interessanter is het om jezelf de vraag te stellen:´Hoe kies ik mezelf?´

Jaren geleden was ik 22 jaar. Ik kende niemand bij de tv, had geen relevante werkervaring en ik was piepjong. Ik had iets heel anders gestudeerd en kwam helemaal niet in aanmerking voor iets in de media. En toch leek het me heerlijk om bij de TV te werken. Dus trok ik de stoute schoenen aan.

Ik had gelezen in het NRC Handelsblad dat MTV een nieuwe jongerenzender wilde lanceren. En dus ging ik de straat op. Praten met jongeren. Vragen stellen aan jongeren. Over wat ze wilden zien op die nieuwe zender.

Met alle input die ik kreeg heb ik een plan gemaakt. En dat plan stuurde ik op naar MTV. In de mail zei ik: ik werk eigenlijk al voor jullie en ik denk dat ik van toegevoegde waarde kan zijn, want ik snap de doelgroep, ik ben de doelgroep en ik weet wat ze willen zien.

Dat vonden ze interessant. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek met de directrice van MTV. En dat was het begin van mijn tv-carrière. Eerst werkte ik achter de schermen als assistent producer. Later werd ik ook presentator.

Dit is de power van EERST JEZELF KIEZEN en niet wachten tot de media jou kiest.

Dus nu naar jou:
Want wat let je?

Niemand houdt je tegen. Om een geweldige mail te schrijven of een mooie video op te nemen, waarin je jouw verhaal vertelt over het ontstaan van je business voor het blad dat je het allerliefst leest. Om de lezers te inspireren.

Niemand houdt je tegen. Om een geweldige video of een mail sturen naar een podcast waar je graag naar luistert om te vertellen over je expertise. Zodat je de luisteraars kan inspireren.

Niemand houdt je tegen. Om te mailen naar een televisieprogramma om te vertellen welke trends jij in jouw vakgebied gespot hebt. Zodat je de kijkers kan inspireren om hun voordeel te kunnen doen met deze ontwikkelingen.

De enige die je tegenhoudt, ben je zelf.

Want de media zit op onze verhalen te wachten. Verhalen van ‘gewone mensen’ die inspirerende dingen doen. De media zit erop te wachten. Veel meer dan jij waarschijnlijk denkt.

Jij bent interessant, ook als je helemaal niet bekend bent.
Jij bent interessant, ook als je geen netwerk in de media hebt.
Jij bent interessant, ook als je voor je gevoel nog helemaal niet succesvol genoeg bent om iets te vinden, iets te voelen of iets te mogen zeggen.

Ik vind het heerlijk om ondernemers hiermee te helpen. Om door te breken in de media. Zichtbaar daar te worden. En vanuit die zichtbaarheid hun business te laten groeien.

Deze hele week doe ik dat op INSTAGRAM. Ik heb een MEDIAWEEK met elke dag een LIVE video waarin ik een hele praktische tip geef over hoe je zichtbaar(der) wordt in de media.

Gister gaf ik een mini workshop over de power van een media bio en hoe je die maakt. Die aflevering staat nog online en check je hier

Vandaag gaat mn live video over DE 3 DINGEN DIE JE NOOIT MOET DOEN wanneer je de media benadert.

Wordt super interessant en leerzaam.

Hier op mijn Instagram pagina kan je de video terugkijken. En straks live intunen voor de aflevering van vandaag.

Zarayda

ps: Morgen heb ik heel tof nieuws. Als het je leuk lijkt om samen met mij aan je mediastrategie te werken en mij als je media coach te hebben, hou dan zeker je mail in de gaten!

Join Zarayda's inner circle!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *