HET GEHEIM ACHTER VEEL GEDEELDE CONTENT

Wat maakt dat sommige business video’s massaal geliked worden en sommige podcasts eindeloos gedeeld worden? Terwijl andere video’s niet eens 1 like krijgen of podcasts nauwelijks beluisterd worden?

Voor ons als ondernemers is dit een belangrijke vraag om zo nu en dan mee bezig te zijn.

Niet omdat je social media posts populair moeten zijn.
Ook niet omdat je video’s duizenden views moeten hebben
En al helemaal niet omdat je veel Instagram volgers of FB likes moet verzamelen.

Daar gaat het niet om.
Zichtbaar zijn op social media moet geen populariteitswedstrijd zijn.

Maar wat voor ons wel interessant is, is bereik.
Dat we de juiste mensen bereiken. Onze Ideale Klanten.
Enthousiaste volgers die ons willen volgen. Die zich geïnspireerd voelen door wie je bent. Door wat je doet in je business. En door de manier waarop je het aanpakt.

Dat zijn de volgers die straks klanten worden.
Die bij je eerstvolgende lancering JA zeggen tegen jou en je mooie werk
Of die je in de toekomst een mailtje of een persoonlijk berichtje sturen met de vraag: Kan jij me helpen?

Wist je bijvoorbeeld dat 90% van alle mensen die op Instagram zitten, daar bewust een business volgt, om op de hoogte gehouden te worden van alles wat dat bedrijf doet en maakt?
Bron: SproutSocial

Voor die groep mensen willen we zichtbaar zijn. We willen dat die mensen onze video’s kijken, onze posts liken en onze verhalen weer delen met hun volgers.

Maar hoe doe je dat?

Ik leerde van de top verhalenverteller bij Tony Chocolonely, Ynzo van Santen, dat elk verhaal 3 dingen moet raken:
1. hoofd
2. hart
3. handen

Elke keer wanneer je een post schrijft, een video maakt of een podcast opneemt, werkt het supergoed als je:

1. je volgers iets leert (hoofd)
2. iets met je volgers deelt wat ze raakt. Iets waar ze zich in kunnen herkennen, iets menselijks. Iets persoonlijks (hart)
3. ze in beweging brengt (handen)

Dit laatste vergeten veel ondernemers.
Je content mag mensen aanzetten om een actie te ondernemen. In beweging te komen. Echt iets te gaan DOEN.

Dit is waarom we met de Zarayda Podcast dit jaar zo’n belangrijk nieuw element hebben toegevoegd.

Bijna elke week hebben we bij onze podcast een gratis, superwaardevolle download. Een inspiratiesheet. Een kort en krachtig actieplan

Zodat je de inzichten die je opdoet, ook echt kan omzetten in een next step.

De reacties op de podcast en onze wekelijkse gratis downloadable zijn amazing. Zoo tof om al die mooie reacties voorbij te zien komen op social:

Het is heerlijk om content te maken die onze ideale klanten in de actiestand zet.
Dat gun ik elke ondernemer.

Daarom wil ik dat je met die 3 pijlers aan de gang gaat.
Maak deze week nog 1 video, 1 post of 1 podcast waarin je die 3 dingen raakt.
Hoofd, Hart. Handen.

Je kan het. Ik geloof in je!
Have fun!

Zarayda
ps: heb jij de laatste aflevering van de Zarayda Podcast al geluisterd? Over waarom het besluit om een mastermind te joinen een van mijn belangrijkste business keuzes ooit is.
Luister hier naar die aflevering op iTunes
Luister hier naar die aflevering op Spotify

Bij deze aflevering heb ik een gratis checklist met 6 vragen die jezelf moet stellen (en bloedeerlijk mag beantwoorden) als je:
a. van plan bent je binnenkort aan te melden voor een mastermind
b. je de intentie hebt om ooit zelf een mastermind te beginnen

Download die gratis MasterMind checklist hier: https://www.zarayda.nl/mmchecklist/

Join Zarayda's inner circle!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *